spawanie zbiornika

 

Zanim zabierzesz się za spawanie lub lutowanie zbiornika paliwa, musisz ocenić jego stan techniczny. W przypadku zbiorników i kanistrów stalowych przyczyną nieszczelności może być korozja. Jeśli to w wyniku utleniania stali powstał wyciek, lepiej zaniechać spawania zbiorników w takim stanie. Prawdopodobnie większość ścianek jest objęta korozją, dlatego są one znacznie cieńsze, niż fabrycznie nowe. Próba spawania może doprowadzić jedynie do dalszego pogłębiania otworu. 

 

Spawania zbiorników paliwa możesz się podjąć w sytuacjach, kiedy powstały w wypadku uszkodzenia mechanicznego. Wówczas dochodzi do powstania niewielkich otworów o regularnych kształtach. Często w samochodach dostawczych zbiorniki paliwa są przewiercane przez złodziei paliwa. Wówczas masz do czynienia z otworem o regularnych kształtach, który z łatwością pospawasz. Największy problem, przed jakim staniesz, to jak wyczyścić zbiornik paliwa w samochodzie z resztek oleju napędowego. Wbrew powszechnym opiniom ten rodzaj paliwa także może doprowadzić do wybuchu. Dlatego absolutnym minimum będzie demontaż i dokładne wyczyszczenie zbiornika z wewnątrz za pomocą detergentów. Często dodatkowo obniża się zawartość tlenu wewnątrz za pomocą dwutlenku węgla. Dopiero wówczas można ostrożnie przeprowadzić spawanie zbiorników paliwa.

 

Spawanie zbiorników z tworzyw sztucznych

W niektórych pojazdach montowane są zbiorniki wykonane z tworzywa sztucznego. Często materiał ten jest też używany do  budowy kanistrów. W przypadku uszkodzenia mechanicznego takiego elementów również można spawanie zbiorników paliwa. W tym celu należy sięgnąć po opalarki do lutowania tworzyw sztucznych. W sklepie Industria24 możesz znaleźć gotowe zestawy STEINEL do prowadzenia takich prac. Kilka różnych końcówek dołączonych do zestawu pozwoli dokładnie załatać otwór.

 

Czym skleić zbiornik paliwa metalowy?

Nie w każdym warsztacie znajduje się spawarka czy opalarka, która umożliwi Ci lutowanie zbiornika paliwa. Często nie ma możliwość dokładnego wyczyszczenia zbiornika z resztek oleju napędowego, co może powodować niebezpieczeństwo podczas spawania. Alternatywą może być klejenie. Pozostaje pytanie, czym skleić zbiornik paliwa metalowy lub plastikowy? Rozwiązaniem są specjalne preparaty na bazie żywic, którymi możesz zakleić nieszczelność. Znanym producentem wysokiej jakości chemii budowlanej jest firma BEKO. W asortymencie tego producenta znajdziesz między innymi zaawansowane technologicznie kleje konstrukcyjne. Spośród wielu różnych zastosowań, mogą być używane także do klejenia zbiorników paliwa. W sklepie Industria24 znajdziesz kleje konstrukcyjne w kilku wariantach i kolorach. Z ich pomocą skleisz zbiornik paliwa i zapewnisz mu drugie życie.