Zastanawiasz się jak zbudować rower elektryczny? Wszystko zależne jest od tego, czy posiadasz już zwykły rower czy chcesz zbudować go od podstaw. Aby złożyć rower metodą DIY będziesz potrzebował następujących części:
- Ramę
- Aport
- Korbę
- Pedały
- Zębatki
- Przedni łańcuch i kasetę (zestaw zębatek na tylne koło oraz tylną przerzutkę, hak przerzutki, manetki do zmieniania przerzutek)
- Klamki hamulcowej do przedniego i tylnego koła oraz hamulca przedniego
- Widelec
- Kierownicę
- Manetki kierownicy
- Rączki
- Siodełko
- Zacisk
- Wspornik do siodełka oraz koła.
Wszystko, czego potrzebujesz, żeby stworzyć rower metodą DIY znajdziesz w tej liście, ale nie zapominaj, że tak naprawdę od Ciebie zależy jak ten rower będzie wyglądał.
Jak zrobić rower elektryczny?
Gdy złożona będzie już tradycyjna wersja roweru, możesz przejść do montażu roweru elektrycznego. W tym przypadku należy dokładnie przemyśleć kwestię sposobu użytkowania tego roweru – pod jakim kątem zamierzasz z niego korzystać - czy tylko w celach rekreacyjnych, czy również w celach sportowych? Czym takie rowery się różnią? Do celów rekreacyjnych moc silnika elektrycznego oscylować będzie około 1500 W, natomiast w rowerze sportowym wartość ta stanowi około 5000 W. Musisz wybrać, który z tych napędów chcesz mieć w swoim rowerze. Rozróżnia się trzy rodzaje napędów: napęd przedni, napęd centralny, napęd tylny (od tego zależeć będzie komfort jazdy oraz przyczepność roweru).
Co jest potrzebne do zbudowania roweru samoróbki?
- Silnik ;
- Sterownik;
- Akumulator;
- Wyświetlacz;
- Manetka.
W zależności od tego, jaką moc silnika wybierzesz - 1500W, czy 5000W, będzie to Twój własny rower elektryczny. Części można oczywiście kupować osobno, bądź w zestawie. Załóżmy, że zamówiłeś od razu cały zestaw, co dalej?
Gdy będą one już skompletowane (w domu, garażu czy innym miejscu, w którym znajduje się Twój warsztat) możesz zacząć przerabiać swój rower na jego wersję elektroniczną.
Najlepiej byłoby, żeby tylna oś była montowana na hak, który może być montowany do hamulców tarczowych.
Zestaw składa się z:
- Koła zaplecionego z silnikiem;
- Akcesoriów
- Torby z akumulatorem i sterownikiem;
- Zestawu narzędzi potrzebnych do montażu.
Jak zbudować rower elektryczny?
Zastanawiasz się jak zrobić rower elektryczny? Zacznij od odpięcia hamulca i zdjęcia tylnego koła z naszego roweru, następnie zdemontuj kasetę, tak żeby przełożyć ją na nowe koło z silnikiem, kolejne zdejmuje się oponę oraz dętkę, którą można wykorzystać przy montażu Twojego nowego roweru, przekładając ją na koło z silnikiem, pamiętając o założeniu opaski zabezpieczającej (można wykorzystać również opaskę ze „starego” roweru), koło należy napompować. Co ważne! Ciśnienie w oponie powinno wynosić około 1 BAR więcej niż w tradycyjnym rowerze. Gdy opona będzie już napompowana, powinieneś założyć kasetę na silnik. Po założeniu jej dokręć starannie wszystkie części. Tak złożone koło można już zamontować do Twojego roweru. Nie zapomnij, aby dokręcić bardzo mocno nakrętki po obu stronach. W kolejnym kroku zamontuj torbę, ważne żeby rzepy przechodziły pod linkami i z nimi nie kolidowały. W torbie znajduje się sterownik oraz bateria. Pamiętaj o izolacji pomiędzy sterownikiem i baterią - bateria wytwarza ciepło, a sterownik tego nie lubi. Następnie podłącz przewodem silnik z torbą i zabezpiecz koniecznie paskami zaciskowymi. Teraz czas na montaż czujnika wspomagania, musisz zatem ściągnąć korby, które to najlepiej żeby były montowane na kwadrat (korby są przykręcane naprzemiennie, po przekątnej). Zdejmowanie zacznij od lewej korby, zdemontuj śrubę zabezpieczającą, następnie ściągaczem do korby zdejmij korbę i powtórz to z prawą korbą. W następnym etapie, od prawej strony wykręć suport (odkręca się go w przeciwnym kierunku niż standardowo), wtedy będziesz mógł już przymocować część czujnika kadencji - w taki sposób, żeby trafił on pod nakrętkę suportu. Wtedy należy włożyć suport ponownie i dokręcić go z obu stron. Z prawej strony zamontuj tarczę magnetyczną, załóż ponownie korby i starannie je dokręć. Przewód od czujnika poprowadź do torby. Teraz przejdź do założenia kierownicy. Zacznij od odłączenia linek przedniego hamulca i demontażu gripy. Na środku kierownicy zamontuj wyświetlacz. Później załóż klamki, manetkę i pilota do wyświetlacza. Ustaw to wszystko w takiej pozycji, żeby było Ci jak NAJWYGODNIEJ. Teraz podłącz wszystkie elementy kierownicy przy pomocy wiązki hermetycznej. Kable oznaczone są specjalnie różnymi kolorami, aby nie nastąpiła pomyłka przy ich montażu. Wtyczkę poprowadź do sterownika w torbie. Podłącz linki hamulcowe do klamek , załóż ponownie gripy i następnie przejdź do torby. Połącz ze sobą kolorowe wtyczki od silnika i kontrolera . Najlepiej zabezpieczyć je taśmą izolacyjną, tak żeby nie było ryzyka rozłączenia się ich w trudnym terenie. Dalej należy złączy się resztę przewodów, po raz kolejny napotkasz ułatwienie - są one tak skonstruowane, że można włożyć je tylko w konkretne gniazda. Na koniec podłącza się baterię do sterownika oraz do gniazda ładowania na torbie. Teraz wystarczy już tylko uruchomić kontroler z pilota, gdy ekran włączy się, sprawdź czy koło Twojego roweru obraca się w dobrym kierunku, podnosząc tylną część roweru i delikatnie wciskając manetkę, w tym momencie pozostaje już pozostaje jedynie kosmetyka. Przed jazdą próbna naładuj baterię i ruszaj śmiało w drogę! Jak już zauważyłeś, metoda DIY nie jest zbyt skomplikowana, więc bez problemu możesz zrobić rower elektryczny o mocy 1500W, lub 5000W, w zależności jak szybko chcesz mknąć na co dzień.
-
Różnorodne klucze w praktycznym uchwycie PocketStar 9-cz. Wiha SB351 PG9X103,95 zł bruttoBrak w magazynie